24. september 2010

På jagt efter grundstoffer

Jern, kobber, sølv og nikkel. Der hamres og bankes - smedes og svejses i Bazaren. Det er fine ting, håndlavet efter gamle håndværksmæssige traditioner - men det er det samme og det samme, man ser i alle bazarens butikker. Derfor har jeg været på jagt efter andre fine ting, som man kan finde i butikkernes "rodekasser". Jeg glæder mig til vi er hjemme og jeg kan fjerne gammelt støv og snavs, så man virkelig kan se, hvilke vidundere jeg har fundet. Indtil da .....

Dagens køb - plus 6 rakiglas, som ikke kom med på billedet.


Forsølvet lysestage. Stagen er blank under støv og skidt. Min næste udfordring bliver at finde stearinlys, som passer i størrelsen.

Jeg tror, det er støbejern - flot, synes jeg den er. Lysestagerne kostede 35-40 kr. stykket.


Fin lille forsølvet skål. Jeg kan se den for mig, fyldt med frisk frugt. Prisen var 50 kr.


Fint lille fad med håndtag. Form, størrelse og den fine blomsterkant - jeg synes den er flot. Glæder mig til at servere en kop the, en øl eller et glas vin, raki, champagne ..... . Prisen var en lille hund.

Jeg har endnu ikke lært at sige "Tjok, Tjok". I dag brugte jeg stategien, at bestemme mig for, hvor meget jeg ville betale. Tingene er købt i tre forskellige butikker og prisniveauet er det samme, uanset om det er rodekassen eller den professionelle marskandiser - som jeg drak en kop the hos. Kunne jeg samlet set have sparet 30 - 40 kr.? Jeg gider ikke overveje det.

Ingen kommentarer: